Kuidas kõik savu suitsetasid meie ees, taga, üleval ja all - Amsterdam 2019 November

Roadtrip 2019-2020EuropeTravelVanlife

Amsterdam, Amsterdam...Amsterdam. Võib-olla sattusime täpselt mingil pühade või pidustuste perioodil aga igatahes oli seal linnas metsikult palju rahvast. Ilmselt on kõigile teada, et selle linna üheks suurimaks vaatamisväärsuseks on punaste laternate tänav, peaaegu tasuta kätte saadav kanep (mille suitsetamine on ka legaalne) ja võimalikult palju alkoholi igas ettejuhtuvas baaris ja pubis. Nendest kõigist kolm nägime ära aga tarbimiseni õnneks või kahjuks ei jõudnud.

Hollandi pealinnas Amsterdamis on hinnanguliselt umbes 880 000 jalgratast, millest 25 000 kaob igal aastal kanalivetesse. Väidetavalt kui visata õng linnakanalisse sisse, siis vähemalt 1 jalgratas jääb sinna kinni. Kõik linna tammid on koguaeg jalgrattaraame igatahes täis

Amsterdamist sai meie reisi esimene nö. "turistikas" kuna kumbki meist polnud varem Hollandis ja Amsterdamis käinud. See vaatepilt, mis seal avanes jättis aga kustumatu mulje päris pikaks perioodiks. Kui palju rahvast, kui palju kanepi haisu, kui palju paljaid naisi akendel, kui palju kanaleid, kui palju paate, kui palju jalgrattaid ja kõik see oli kuidagi kokku mässitud ühtlasse patta, mis lõpuks nägi ülimalt stiilne välja ning tundus ka vähemalt väga turvaline.

Kuna autoga kusagile lähedale ei saanud, siis otsustasime kulutada 25 eurot ja võtta ametliku kämpingu platsi. Seal sai tühjandada ka WC potti ja tankida puhast joogivett ning kõik asus turvaliselt suure taraga piiratud aias. Esialgu tundus kant veidi kahtlane ja kuna me olime sellel hetkel alles algajad #vanliferid siis olime nõus selle väljamineku ette võtma.

Pärast auto ära parkimist otsustasime, et proovime kuidagi linna jõuda ja astusime esimese praami peale (mis on tasuta) ja see viis meid otse kesklinna. Mul on kuri kahtlus, et me käisime täpselt siis, kui oli mingisugune üritus või sündmus kuna see rahvamass, mis linnas ringi liikus oli täiesti üle mõistuse. Ning see kanepi hais, me hakkasime isegi veidi lapse pärast muret tundma ning otsustasime, et järgmisel päeval enam tagasi ei lähe (mis muidugi muutus kuna linn ise jättis mõnusa mulje).

Esimest korda elus oli hetki, kus arvasin, et jään jalgratta alla. Kusjuures jalgratastel on isegi eraldi foorid.

Huvitav fakt on see, et Amsterdam asub 4 meetrit allpool merepinda ja on ehitatud puust postidele, mida omakorda toetavad sügavale maa sisse kaevatud vastupidavad sambad ja platvormid. Teine huvitav fakt on see, et Amsterdamis on ainult kaks puidust maja.

Kui globaalne soojenemine tõstaks järsult merepinda, jääks Amsterdam esimesena vee alla. Levinud nalja kohaselt valmistuvad hollandlased selliseks katastroofiks tõsiselt ̶ ujumisõpetus on kõigis koolides kohustuslik.

Üks peamisi turistiatraktsioone on Punaste Laternate piirkond. See on tänavavõrgustik umbes 600 ühetoalise korteriga, mida üürivad prostituudid. Nad pakuvad oma teenuseid akendel poseerides. Arvatakse, et Amsterdami tuleb umbes 1000 uut prostituuti aastas. Korraga on neid siin umbes 8000. See piirkond on täis sekspoode, seksiteatreid ja siin on isegi seksimuuseum. Muide, pildistada siin ei tohi. Hollandis on prostitutsioon amet nagu iga teine ja selle pealt peab maksma makse. Amsterdam on esimene pealinn maailmas, kus seadustati samasooliste abielud.

(Condomerie - kondoomipood)

Amsterdamis on üle 200 kohvipoe, mis on spetsialiseerunud marihuaana ja hašiši turistidele müümisele. Need kohvikud moodustavad kolmandiku kogu Hollandi marihuaanat müüvatest kohvipoodidest. Aastas 7 miljonist Amsterdamit külastavast turistist umbes 1,5 miljonit tulevad siia spetsiaalselt marihuaanat suitsetama.

Linn enda olemuselt oli ilus ja äge. Väga palju stiilseid poode ja kaupluseid. Väga head toidukohad (käisime pastat söömas Foursquare soovitusel) ning kõige legendaarsemas pannkoogi kohas. Aga see tempo, mis seal linnas oli. Arvan, et väga kaua mina vähemalt sellise tempoga vastu ei peaks. Meeletu aga äge! :)

(muide Triin on punase mütsiga esiplaanil. Veits jäi udune aga pole hullu. Amsterdamis lööb kunstisoon välja).